Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna www.zarzadzanie2.fora.pl
Forum Zarządzania na Uek'u
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

egzamin
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna -> Marketing / Badania marketingowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
betinka88




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzyki :) /1023

PostWysłany: Wto 17:15, 06 Lip 2010    Temat postu:

przyklad skala Bolgera ( min 5 ) i charakterystyka tej skali
pozniej jaka dobrac probe aby ocenic zadowolenie klientow w hotelu,
populacja generalna,badania kohortowe, metoda delficka,rzetelnosc albo trafnosc,panel


Ostatnio zmieniony przez betinka88 dnia Wto 17:16, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aikalia
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pionki | 1023

PostWysłany: Wto 18:25, 06 Lip 2010    Temat postu:

charakterystyka skali Guttermana (+ przyklad 5stopniowej skali)
dobór próby wybrac i wyjasnic do biura podrózy
chi kwadrat
kohorta, populacja badana, badania międzykulturowe, i nie pamietam dalej:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diabołek




Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:58, 06 Lip 2010    Temat postu:

Badania rozpoznawcze, grupa fokusowa, ankieta telewizyjna, rzetelność lub trafność skali (nie pamiętam dokładnie które z tych pojęć było), badania trendów. Następnie jak dobrać próbę w biurze podróży i oczywiście chi2.
Ma ktoś może przykład zadania z tym chi2??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kola




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1024

PostWysłany: Śro 11:49, 07 Lip 2010    Temat postu:

dzięki wielkie.

co do chi2 to może ktoś pamięta jak robił, co tam dokładniej trzeba było uzupełnić? V, Fi, C...?

a orientuje sie ktoś jaka skala była do opisania w grupie C?
A- skala Stapela (?)
B- Bolgera
C- ???
D- Guttmana
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Milena




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:53, 07 Lip 2010    Temat postu:

jakich doborów trzeba użyć do tego hotelu, lotniska, biura podr ????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aikalia
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pionki | 1023

PostWysłany: Śro 19:15, 07 Lip 2010    Temat postu:

Milena napisał:
jakich doborów trzeba użyć do tego hotelu, lotniska, biura podr ????

ja uzylam do biura podrozy doboru grupowego, sadze ze i warstwowy dalby rade
nie wiem dokladnie co trzeba bylo zrobic w chi kwadrat, w kazdym badz razie cos mialam dobrze:P
napewno trzeba bylo utworzyc hipoteze zerowa i dla niej alternatywna, napisac ze istnieje zaleznosc miedzy zmiennymi, za pomoca jakiej skali byly pobierane dane zrobic jakis wykres interakcji (i ja tak zrobilam bo bylo napisane by zinterpretowac wyniki wierszami - wiec zrobilam tabele kontengecji procentowa i napisalam zdania dotyczace wierszy i rozkladu procentow ze wzgledu na zmienne)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kola




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1024

PostWysłany: Czw 20:12, 08 Lip 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc ;)

Udanych wakacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k80




Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:39, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Mam prośbę, jeśli ktoś wybiera się dzisiaj na egzamin z Badań, to czy mógłby później napisać tutaj, czy było to samo mniej więcej co na pierwszym terminie, czy też coś innego. I oczywiście byłabym wdzęczna, za bardziej szczegółowe informacje o tym jakie były zadania ;-)
Powodzenia wszystkim, którzy idą dzisiaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilq




Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1025

PostWysłany: Sob 12:48, 18 Wrz 2010    Temat postu:

egzamin byl taki sam jak w czerwcu, dala wszystkim jedna grupe.
Z pojec bylo: moderator, badania ad hoc, ankieta audytoryjna, trafnosc, operat losowy, dane wtorne.
Wybrac dobor proby dla klientow lotniska Balice
Skala Stepla - charakterystyka i przyklad
Zadanie z Chi, zaleznosc miedzy plcia a znajomoscia marek piwa

Aha i ona mowila, ze te osoby ktore nie byly w czwartek maja dwoje w drugim terminie, bo w pon jest trzeci termin. Gdybyscie ja poprosili zeby wam wpisala normalnie w drugim, to moze od razu zaproponowalibyscie jej, zeby osobom z czwartu wpisala w pierwszym terminie :P


Ostatnio zmieniony przez wilq dnia Sob 14:11, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stoprocentwiary




Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:34, 18 Wrz 2010    Temat postu:

powiedzcie mi skad sobie wziac charakterystyke skali Bolgera?

w kazdej grupie byla inna skala, znalazlem ladne charakterystyki 3 pozostalych skal:

Skala Stapela (ang. Stapel scale)
rodzaj skali wykorzystywanej do oceny obiektów, postaw i zjawisk.
Pozycje na skali Stapela mogą przyjmować wartości od –5 do 5 (nie ma neutralnego punktu zero, co oznacza, że omawiana skala jest skalą wymuszającą). Bieguny skali oznaczone są domyślnie przymiotnikami opisującymi skrajne cechy ocenianej postawy, obiektu lub zjawiska. Skala Stapela przypomina nieco skalę semantyczną (dyferencjał semantyczny) i może wyglądać następująco:
A. W jakim stopniu uważasz produkt X za innowacyjny?
W ogóle nieinnowacyjny;-5;-4;-3;-2;-1;1;2;3;4;5;Zdecydowanie innowacyjny

Skala Guttmana (ang. Guttman scale)
skala składająca się z szeregu hierarchicznie uporządkowanych pytań, dotyczących tego samego zagadnienia. Nazwa skali pochodzi od nazwiska jej twórcy, Louisa Guttmana, izraelskiego socjologa amerykańskiego pochodzenia (ur. 1916 – zm. 1987).
Cechą skali Guttmana jest to, że odpowiedź twierdząca na pierwsze lub każde kolejne pytanie, powinna powodować odpowiedź twierdzącą również na wszystkie następne pytania.
Skala Guttmana może wyglądać następująco:
A. Czy zgadasz się, żeby cudzoziemcy mieszkający w Polsce przez dłuższy okres czasu mieli prawo do:
1. otrzymania obywatelstwa polskiego i wszystkich praw
2. karty stałego pobytu
3. kupna ziemi lub nieruchomości
4. założenia własnej firmy
5. pozwolenia na pracę najemną
6. pozwolenia na naukę
7. przedłużenia wizy pobytowej.
Skala Guttmana wykorzystywana jest do badania postaw, stopnia akceptacji zjawisk budzących kontrowersje społeczne itp. Im wcześniej respondent zaczyna odpowiadać twierdząco na jakieś stwierdzenie, tym większa jest jego akceptacja ocenianych postaw, zachowań i zjawisk.

Skala Likerta (ang. Likert scale)
jedna z najbardziej znanych skal pomiarowych, stosowana powszechnie w badaniach marketingowych, rynkowych i społecznych. Nazwa skali pochodzi od nazwiska jej twórcy, amerykańskiego socjologa Rensisa Likerta (ur. 1903 – zm. 1981). Początkowo skala Likerta była znacznie bardziej złożona; obecnie stosuje się jej uproszczoną wersję.
Respondentowi przedstawiana jest lista twierdzeń dotyczących ocenianego produktu, usługi lub innego zjawiska, a jego odpowiedzi mierzone są na dwubiegunowej, zazwyczaj pięciopunktowej skali:
1. zdecydowanie się nie zgadzam
2. raczej się nie zgadzam
3. ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
4. raczej się zgadzam
5. zdecydowanie się zgadzam.
Poszczególnym odpowiedziom mogą być przypisywane wartości numeryczne od 1 do 5, rzadziej od – 2 do 2 (zero oznacza odpowiedź neutralną).

nic natomiast nie udalo mi sie znalezc o skali Bolgera. Jezeli ktos mialby jakas jej charakterystyke, niech sie podzieli ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k80




Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:23, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Dziękuję za pytania:)
Hm. Na moodle nie napisała nic, że to jest trzeci termin... No nic, może się uda jakoś ją przekonać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k80




Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:59, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Ja mam tylko przykłąd skali Bolgera, ale nic poza tym:/ Niestety nie mam jak go tutaj napisać, bo to jest jakaś figura geometryczna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna -> Marketing / Badania marketingowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin